اخبار سرطان.ریه.کبد.کلیه.مثانه.پستان


   اخبار روز پزشکی و انواع سرطان
موضوعات مطالب
آخرین خبرها
خبرهای بهداشتی وسلامت
انواع سرطان
بیماری ام اس
سرطان خون
سرطان ریه
سرطان پروستات
سرطان پستان
سرطان پوست
سرطان مثانه و کلیه
تومور مغزی
سرطان لوزالمعده
سرطان روده
سرطان کبد
سرطان تخمدان
تیروئید
سرطان حنجره
سرطان گلو
سرطان روده
سرطان چشم
سرطان دهانه رحم
سرطان دهان
سرطان لب
سرطان مری
سرطان معده
سرطان آپاندیس
سرطان پانکراس
سرطان طحال
تومور ویلمز
سرطان دست
خواص مواد خوراکی
نمک
چای سبز
نوشابه
ریحان
انار
سیب
خرما
سرکه سیب
انجیر
زردالو
اسفناج
لبو
هویج
اناناس
گوجه فرنگی
مویز
کرفس
اویشن
خیار
شوید
ابلیمو
کاسنی فرنگی
بادرنجبویه
رازیانه
ترب سیاه
فلفل سیاه
گیلاس
چای ترش
توت وحشی
آووکادو
روغن کنجد
ازگیل
زرشک
لپه
زعفران
مرزه، ضد سرطان است
فلفل دلمه‌ای رنگی
کاسنی
'توت'
سویا
نخود فرنگی
به
«اسطوخودوس»
گياه شاهدانه
گردو
کیوی
شیر سویا
انگور
گياه نسترن
زیره سبز
ليمو
بادمجان
عسل
برگ بو
کلم قرمز
سماق
نخود
سیر
لوبیا سبز
گیاه خرفه
شاه تره؛ گیاهی با خواص چند منظوره
خواص و مضرات باقلا
گوشت بوقلمون
چای ترخون
قارچ
توت فرنگی
ریواس
سیاه دانه
موز
چای بابونه
گیاه ترنجبین
آشنایی با خواص آلبالو
شاتوت
خواص آویشن
طالبی
درباره زیتون
تخم شربتی
موز
خرمالو
خاصیت "ژله"
زردچوبه
داستان کوتاه
انواع داروهای ضد سرطان
ایماتینیب 100 میلی گرم
فلوتامید
سینادوکسوزوم
سیس پلاتین
بلئومایسین
اگزالیپلاتین استراژن (Oxaliplatin Stragen)
ریتوکسی ماب (Rituximab)
اتوپوزاید (Etoposide)
ایرینوتکان (Irinotecan)
وین کریستین (Vincristine)
دسه تاکسل (Docetaxel)
کاپسیتابین (Capecitabine)
پکلی تکسل (Paclitaxel)
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 864
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

اخبار روز پزشکی و انواع سرطان مطالب آموزشی و پزشکی
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

تهاجم فرهنگی
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود و آدرس kaktoos62.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» نقطه ای از بدن که اگر به آن دست بزنید، تبدیل به سرطان می شود
ال‌های گوشتی" معمولا جنبه های ارثی و ژنتیکی دارند و تنها با یک عمل جراحی می توان آنها را از بین برد، اما گاهی اوقات می توانند بدخیم باشند و سرطان های پوستی را ایجاد کنند که برای تشخیص بدخیمی آنها باید به متخصص مراجعه کرد.

 

دکتر حسین طباطبایی متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در رابطه با خال های گوشتی گفت: "خال های گوشتی معمولا تیره رنگ هستند. اغلب علت ژنتیکی و مادرزادی دارند و معمولا با یک جراحی کوچک از بین می‌روند. این خال ها معمولا بعد از سن بلوغ روی پوست افراد ظاهر می شوند و رشد آنها در سی سالگی متوقف می‌شود.

  به گزارش بی باک به نقل از باشگاه خبرنگاران، "خال های گوشتی که علت ژنتیکی و مادرزادی دارند، خطرناک نیستند و بدخیم نمی شوند. اما اگر در محل هایی باشند که تحت فشار یا ضربه قرار بگیرند مثل: روی پوست صورت که در معرض تراشیده شدن قرار می گیرند و پاشنه پا، ممکن است تحریک و به خال های بدخیم و سرطانی تبدیل شوند.

 

برای جلوگیری از بدخیم شدن این خال ها، می توان به پزشک متخصص مراجعه کرده و آنها را از سطح پوست حذف کرد. خال های گوشتی به هیچ عنوان به صورت خود به خود افزایش پیدا نمی کنند و اگر تعداد آنها در فردی زیاد باشد، جنبه ژنتیکی دارد."

 

منبع:bibaknews



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:نقطه ای از بدن که اگر به آن دست بزنید، تبدیل به سرطان می شود, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» بهترین دانه ای که برای درمان پرستات معجزه می کند

به گزارش سرویس علمی جام، دانه‌های تخم کدو یکی از مفید‌ترین مواد طبیعی و غذایی هستند. آن‌ها منبعی از کربوهیدارات‌ها، آمینو اسید‌ها و اسیدهای چرب اشباع نشده هستند و همچنین سرشار از ویتامین B، C، D، E، K، فسفر، پتاسیم و کلسیم.

این دانه‌های کوچک اما پرخاصیت در درمان بیماریهای مثانه و پروستات موثر هستند.

 

 

تخمه‏ ی کدو تنبل برای حفظ سلامتی غده ی پروستات مفید است و موجب کاهش مشکلات ناشی از دفع ادرار می شود که در بیماران مبتلا به بزرگی پروستات بیشتر مشاهده می ‏شود.

 

از موادی که در تخمه کدو تنبل موجودند و موجب بهبود عملکرد پروستات می ‏شوند، می ‏توان به کاروتنوئیدها و اسیدهای چرب امگا 3 اشاره کرد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:بهترین دانه ای که برای درمان پرستات معجزه می کند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خسته هستید؛ شاید کبدتان بیمار است

پژوهشگران دریافته‌اند که نوع خاصی از نارسایی کبدی می‌تواند سبب خستگی و بی‌حوصلگی در افراد در دراز مدت شود.

پژوهشگران با مطالعه موردی بر روی گروهی از داوطلبان در طول سال‌ها دریافته‌اند که خستگی می‌تواند یکی از علامت‌های بیماری کبد در افراد باشد. 

گفتنی است؛ بیماری هپاتیت C، توسط خون به سایر افراد منتقل می‌شود و هنگامی که در بدن شخص وارد می‌شود، می‌تواند باعث سیروز کبدی و نارسایی کبد و حتی خطر ابتلا به سرطان کبد در آن‌ها شود. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد؛سیروز کبدی تنها ۳۰ سال پس از ورود به بدن انسان تولید علائم می‌کند و تا آن زمان تنها شخص احساس خستگی و ناخوشی دارد. 

بسیاری از مردم با بی‌اعتنایی از کنار این علامت‌ها می‌گذرد در صورتیکه می‌تواند زنگ خطری برای سلامت آن‌ها باشد. 

پزشکان خستگی را یکی از علائم اولیه ابتلا به هپاتیت C معرفی کرده‌اند و از افراد می‌خواهند تا چنانچه این علائم را در خود احساس کردند و چنانچه تاریخچه‌ای از احتمال وجود بیماری هپاتیت در خود دارند سریعاً به پزشک متخصص مراجعه نمایند. 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:خسته هستید؛ شاید کبدتان بیمار است, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» نشانه های سرطان خون

سرطان خون یا همان «لوسمی» یکی از مهلک ترین بیماری هایی است که هر ساله تعدادی از مردم جهان را قربانی می کند.

 
 این بیماری در واقع نوعی بیماری پیش رونده و بدخیم اعضای خون ساز بدن انسان است که با تکثیر و تکامل ناقص گویچه های سفید خون و پیش سازهای آن در خون و مغز استخوان ایجاد می شود. اجتماع یاخته های سرطانی در خارج از مغز استخوان موجب تشکیل توده هایی در اندام های حیاتی بدن نظیر مغز و یا بزرگ شدن غدد لنفاوی، طحال، کبد و ناهنجاری در اندام های حیاتی بدن می شود. «لوسمی» شایع ترین سرطان اطفال در جهان است. این بیماری بر اساس نوع گویچه سفید خون که دچار تراریختگی و سرطان شده به ۲ دسته تقسیم می شود: لنفوئیدی و میلوئیدی که بر اساس شدت و سرعت پیشرفت بیماری به انواع حاد و مزمن تقسیم می شود.

 به طور معمول پس از مدتی، سلول‌های سفید از بین می‌رود و سلول‌های خون جدید که در مغز استخوان تولید می‌شود، جایگزین آن می‌شود اما این سلول‌های غیرعادی به آسانی از بین نمی‌رود و فضای بیشتری را اشغال می‌کند و برای سلول‌های عادی مشکلاتی را به وجود می‌آورد. چنین روندی باعث می‌شود در ‌‌نهایت سلول‌های طبیعی خون کاهش پیدا کند. از علائم لوسمی یا سرطان خون می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

 * لکه‌های بنفش یا جوش‌های ریز و قرمز روی پوست: این جوش و لکه‌ها، اغلب به صورت خوشه‌ای ظاهر می‌شود و گاهی با جوش‌های ریز اشتباه گرفته می‌شود.

* درد استخوان و مفصل: درد عمیق استخوان‌ها، یکی از علایم آشکار سرطان خون است که در بیماری‌های دیگر شایع نیست. درد هنگامی بروز می‌کند که مغز استخوان، بر اثر تراکم غیرعادی سلول‌های سفید خون موجود در مغز استخوان، منبسط می‌شود. استخوان‌های بلند پا و دست، اصلیترین محل بروز این درد است.

 * سردرد: یکی از علایم این بیماری که بندرت گزارش می‌شود، سردرد مکرر، شدید و طولانی است. برخی بیماران با درد از خواب بیدار می‌شوند. رنگپریدگی همراه با سردرد نیز از دیگر علایم آن است. زیرا جریان خون رسانی به مغز و ستون فقرات محدود می‌شود. در برخی موارد فرد دچار صرع نیز می‌شود.

 * افت میزان گلبول‌های قرمز سالم: با پایین آمدن تعداد گلبول‌های قرمز، سلول‌ها قادر به اکسیژن رسانی به تمام بدن نیستند. در نتیجه فرد دچار کم خونی و خستگی مفرط می‌شود که به صورت ضعف عضله و کمبود انرژی جسمی و بی‌خوابی آشکار می‌شود. در این شرایط فرد قادر به انجام دادن کارهای جسمی و روزمره نیست. برخی بیماران دچار افسردگی یا کسالت می‌شوند.

 * خونریزی بدون دلیل: هر نوع خونریزی بدون علت می‌تواند از علایم سرطان خون باشد. این بیماری میزان پلاکت خون را پایین می‌آورد و مانع از لخته شدن خون می‌شود. کبودی ناگهانی و بدون علت نیز از علایم این بیماری است. این کبودی‌ها اغلب در انگشتان، بین انگشتان، دست‌ها، شکم و کمر ظاهر می‌شود و تیره‌تر از کبودی‌های معمولی است. همچنین قطع نشدن خونریزی ناشی از بریدگی، خون دماغ شدن مکرر و بدون دلیل و خونریزی از لثه از علایم این بیماری است. زنان نیز در دوران قاعدگی دچار خونریزی غیرعادی زیاد و طولانی مدت می‌شوند.

 *  کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن: سرطان خون شدید یا مزمن، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و فرد دچار تب‌های شدید می‌شود. زیرا سلول‌های سرطانی خون، سلول‌های سفید خون را به بیرون می‌راند. با کم شدن سلول‌های سفید خون، این سلول‌ها قادر نیستند از بدن در برابر عفونت محافظت کنند.

 *  از دست دادن اشتها: این حالت امری عادی است. گاهی فرد بدون اینکه متوجه شود بتدریج وزن کم می‌کند. این امر می‌تواند به علت خستگی و ضعف شدید باشد. در لوسمی شدید، سلول‌ها در ستون فقرات یا مغز تراکم پیدا می‌کند و این امر منجر به بروز مشکلات متعددی از جمله حالت تهوع، استفراغ، اسهال یا یبوست می‌شود.

 * کمبود اکسیژن: هنگامی که اکسیژن کافی در خون جریان ندارد، فرد دچار کمبود نفس می‌شود.

* تورم کبد یا طحال: با پیشرفت لوسمی شدید، کبد یا طحال دچار تورم و فرد دچار درد شکم می‌شود یا احساس پری در زیر دنده‌ها می‌کند. برخی در ناحیه تحتانی کمر احساس درد می‌کنند. حالت تهوع، استفراغ و از دست دادن اشت‌ها اغلب با ورم کبد یا طحال ارتباط دارد.

 اما در صورت تشخیص به موقع در مواردی تا ۹۰ درصد باعث بهبود می شود. تمامی درمان های سرطان خون Remission (تسکین) هستند و بیماری ممکن است بعد از ۶ ماه یا یک سال عود کند. به گفته دکتر بایبردی در کشور ما تمامی اقدامات درمانی همانند سایر کشورهای پیشرفته، انجام می شود و از این نظر هیچ کم و کاستی نداریم. اما در هیچ کجای دنیا تا به حال درمانی تحت عنوان درمان قطعی سرطان خون وجود ندارد و تمامی درمان ها می تواند مدتی بیمار را تهی از علائم بیماری کند و طول عمر او را افزایش دهد اما هر بار بیماری عود کند، موفقیت در درمان کمتر می شود.

 از آن جا که سرطان خون جزو بیماری هایی است که جنبه ژنتیک دارد و افراد خانواده ای که یک فرد مبتلا به سرطان خون داشته اند در معرض خطر قرار دارند، وحشت عمومی از سرطان خون بی مورد است زیرا با پیشرفت های پزشکی بیماری قابل کنترل شده است و از موارد مرگ و میر بیماری کاسته شده اما به شرطی که تشخیص آن سریع انجام بگیرد. به ویژه کسانی که در خانواده هایشان بیمار سرطانی داشته اند یا خون ریزی بینی یا دستگاه گوارش مکرر دارند باید به سرعت به پزشک مراجعه کنند تا درمان سریع تر آغاز شود.

  منبع:جام نیوز



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:نشانه های سرطان خون, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» کودکان نجات‌یافته از سرطان در معرض بیماری‌های قلبی هستند
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کودکان مبتلا به سرطان که از این بیماری جان سالم به در برده‌اند بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

پزشکان معتقدند این کودکان بیمار باید پیش از آن که سن‌شان بالاتر رود، تحت معاینه قرار گیرند تا عوامل خطرزا در آن‌ها کنترل شده و از سلامت قلب آن‌ها اطمینان حاصل شود.

«دونالد دنگل»، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه مینه‌سوتا در آمریکا گفت: تحقیقات نشان می‌دهد کودکان نجات یافته از سرطان سال‌ها پس از درمان با مشکلات قلبی و دیگر ناراحتی‌های جسمی روبرو هستند.

در این بررسی پزشکان به ارزیابی عملکرد، ضخامت و نیز میزان انسداد سرخرگی در بیش از 300 دختر و پسر 9 تا 18 ساله پرداختند که حداقل پنج سال از تشخیص ابتلای آنان به تومورهای سرطانی می‌گذشت. نتایج ارزیابی‌ها مشخص کرد کودکانی که از بیماری سرطان جان سالم به در برده‌اند بیشتر به افت عملکرد سرخرگی که نشان‌دهنده بیماری قلبی زودرس است، مبتلا شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث‌دی‌نیوز، دنگل گفت: با توجه به خطرات فزاینده ذکر شده کودکان مبتلا به سرطان پس از انجام مراحل درمان باید نسبت به تغییرات الگوی زندگی‌شان به منظور کاهش عوامل خطرزای بیماری‌های قلبی - عروقی تحت مراقبت پزشک باشند.

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:کودکان نجات‌یافته از سرطان در معرض بیماری‌های قلبی هستند, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» مصرف گوشت قرمز با ابتلا به سرطان کلیه و دیگر سرطان ها مرتبط است

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا، بسیاری از پزشکان به ویژه متخصصان بیماریهای قلبی می گویند که گوشت قرمز برای سلامت انسان خطرناک است زیرا یکی از علل انسداد عروق به شمار می رود اما آنها همچنین اکنون به این نتیجه رسیده اند که خوردن زیاد آن احتمال ابتلا به سرطان پروستات را بیشتر می کند.
به گزارش فارس یک پژوهش جدید علمی نشان می دهد خطر ابتلا به نوع بسیار خطرناک سرطان پروستات در مردانی که تمایل زیادی به خوردن گوشت قرمز به ویژه کباب شده دارند، افزایش می یابد.
این پژوهش نشان داد: مردانی که حداقل در هفته ۲ وعده همبرگر یا ساندویچ گوشت می خوردند، احتمال ابتلای آنها به سرطان پروستات ۲ برابر کسانی است که این وعده ها را در برنامه غذایی خود ندارد. اما بیشترین خطر ناشی از این گوشت ها، به طور اساسی به شیوه پخت و پز آنها برمی گردد.
وقتی دانشمندان تلاش کردند تا نگاهی دقیق تر به اعضای گروهی که در تحقیقات آنها به نام دوستداران گوشت یاد شد، بیندازند متوجه شدند که نتایج از یک نفر به نفر بعدی مختلف است.
این افراد وعده های گوشت خود را به صورت کبابی – اعم از کباب شده روی ذغال یا کباب شده به طور عادی مصرف می کردند.
این پژوهش نشان داد: خطر ابتلا به سرطان در افرادی که گوشت را به طور خوب پخته شده می خورند ۲ برابر دیگران است اما این میزان خطر برای کسانی که ترجیح می دهند آن را به صورت نیمه پخته یا با کمترین میزان پخت مصرف کنند، ۱۲ درصد است.

در این پژوهش آمده است: همین نتایج تا حد زیادی درباره کسانی که ساندویچ های حاوی گوشت کباب شده می خوردند، صدق می کند.
رونالد داینیس، مدیر بخش رادیوتراپی انکولوژی در بیمارستان روزولت در شهر نیویورک درباره نتایج این پژوهش گفت: این پژوهش گواه دیگری است بر این مدعا که گوشت قرمز به ویژه کباب شده حاوی مواد سرطان زا است و ممکن است منجر به ابتلا به سرطان پروستات شود.
بر پایه این گزارش، وقتی گوشت در درجه حرارت بالا روز شعله پخته یا ذغالی می شود ۲ ماده شیمیایی به نام های آمینهای هتروسیکلیک (HCAs) و هیدروکربنهای معطر چند حلقه ای (PAH ) تولید می کند و آزمایش های گذشته نشان داده است که این ۲ ماده باعث ابتلا به بیماریهای سرطانی مختلف از جمله پروستات هستند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:مصرف گوشت قرمز با ابتلا به سرطان کلیه و دیگر سرطان ها مرتبط است, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» اینفوگراف: درباره سرطان ریه بیشتر بدانید

براساس گزارش دیلی‌اینفوگراف، در کشوری مانند آمریکا از هر 14 نفر یک نفر مبتلا به بیماری سرطان ریه تشخیص داده می‌شوند. این بیماری سالانه جان هزاران نفر را می‌گیرد و آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری از آمار قربانیان سرطان‌های سینه،‌روده و پروستات بسیار بالاتر است.

بهتر است بدانید که تنها سیگاری‌ها به این بیماری مبتلا نمی‌شوند، بلکه 15 درصد از مبتلایان به این سرطان هرگز در طول زندگی خود لب به سیگار نزده‌اند.

با وجود اینکه تشخیص زودهنگام که در درمان بیماری سرطان از اهمیت حیاتی برخوردار است در سرطان ریه چندان قابل اجرا نیست،‌اما میزان بودجه تخصیص داده شده به مطالعات مرتبط به این بیماری نسبت به دیگر انواع سرطان‌ها در پایین‌ترین میزان قرار گرفته‌است،‌درحالی که پیشرفت در این مطالعات می‌تواند به درمان موثرتر سرطان ریه کمک کرده و سالانه جان ده‌ها هزار نفر را از مرگ برهاند:



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:اینفوگراف: درباره سرطان ریه بیشتر بدانید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» میوه‌ای که می‌تواند جایگزین شیمی‌درمانی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از افکار نیوز ،”لیمو ترش” به عنوان یک آنتی اکسیدان در طب سنتی و تغذیه مطرح است اما نمی توان جایگزین کامل برای آن فرض کنیم.

بررسی ها نشان می دهند لیمو ترش می تواند در سال های نزدیک جایگزینی برای شیمی درمانی باشد و پزشکان معتقدند لیمو ترش می تواند برای افراد سرطانی بسیار موثر باشد.

برای بهبود سرطان ها با لیمو ترش باید حتما رژیم غذایی را به کلی تغییر داد و “رادیکال های آزاد” را به شدت در بدن کاهش داد و از “مواد گیاهی” استفاده کرد تا خطر ابتلا به سرطان در افراد به حداقل برسد.

بر اساس همین گزارش ، محققان با انجام آزمایش های زیادی دریافتند که طب سنتی امروزه می تواند جایگزین شیمی درمانی باشد و دانشمندان در تلاش اند تا درمانی قطعی برای این بیماری پیدا کنند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 26 آبان 1392برچسب:میوه‌ای که می‌تواند جایگزین شیمی‌درمانی شود, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عواقب نگهداری سبزی نشسته در یخچال

رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی گفت: نگهداری انواع سبزی و میوه نشسته در یخچال ، میزان ابتلا به بیماری های عفونی را افزایش می دهد. 

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با ایرنا افزود: به دلیل این که سبزی ، کاهو، هندوانه ، خربزه و طالبی در محیطهای آلوده و با آب پس مانده فاضلاب رشد می کند ، می تواند به میکروب های خطرناکی همچون تب روده آلوده باشد. وی افزود: تب روده یک بیماری عفونی مسری است که ازطریق مصرف آب و غذای آلوده به انسان منتقل می شودو با تب طولانی مدت ، لرز ، بی اشتهایی ، ضعف عمومی و لاغری در فرد مبتلا همراه است.خسرونیا اظهار کرد: براین اساس ، نگهداری میوه و سبزی نشسته در یخچال سبب انتقال میکروب از این مواد به دیگر مواد غذایی می شود و اعضای خانواده را به بیماری های عفونی مختلف از جمله بیماری های دستگاه گوارش مبتلا می کند. 

وی افزود: آمارها نشان می دهد اغلب افرادی که بر اثر مصرف این گونه مواد غذایی آلوده به بیماری های عفونی مبتلا شده اند، با درمان های معمولی معالجه نشده اند و باید در بیمارستان بستری شوند. خسرونیا گفت : دلیل عمده شیوع اسهال و استفراغ درفصل تابستان نیز مصرف انواع سبزی و میوه آلوده است.رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی گفت : بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش همچون اسهال و استفراغ و بیماری شبه وبا و تب روده در نتیجه رعایت نکردن نکات بهداشتی در تغذیه و مصرف غذاهای آلوده در فرد بروز می کند. خسرونیا افزود: شهروندان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی باید از مصرف میوه و سبزی آلوده و نگهداری آن در کنار دیگر مواد غذایی در یخچال خودداری کنند. 

وی با اشاره به نحوه درمان مبتلایان به بیماری عفونی دستگاه گوارش اظهار کرد: مبتلایان به بیماری های عفونی دستگاه گوارش ، از طریق مصرف داروهای آنتی بیوتیک خوراکی و تزریق سرم درمان می شوند.دوره درمان برخی از این بیماری ها حداقل 10 روز به طول می انجامد.


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : جمعه 24 آبان 1392برچسب: عواقب نگهداری سبزی نشسته در یخچال, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» معرفی غذاهای ضد سرطان دهانه رحم

غذاهای ضد سرطان دهانه رحم


رحم بخشی از دستگاه تناسلی خانم‌‌‌‌‌‌‌‌هاست که اندامی توخالی و گلابی شکل است و جنین در آن رشد می‌‌‌‌‌‌‌‌کند. رحم در حفره لگن بین مثانه و ركتوم قرار دارد.
سرطان دسته‌اي از بیماری‌‌‌‌‌‌‌‌های مرتبط است. همة سرطان‌ها در سلول‌ها - یعنی واحدهای پایة زندگی در بدن - شروع می‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. سلول‌ها بافت‌ها را و بافت‌ها هم اندام‌های بدن را می‌‌‌‌‌‌‌‌سازند.

معمولاً، سلول‌ها رشد مي‌كنند و تقسیم می‌‌‌‌‌‌‌‌شوند تا سلول‌های جدیدی را که بدن به آنها نیاز دارد تشکیل دهند. وقتی سلول‌ها پیر می‌‌‌‌‌‌‌‌شوند و می‌‌‌‌‌‌‌‌میرند، سلول‌های جدید جای آنها را می‌‌‌‌‌‌‌‌گیرند.

گاهی این روند منظم به‌هم می‌‌‌‌‌‌‌‌ریزد. سلول‌های جدید وقتی بدن به آنها نیاز ندارد تشکیل می‌شوند و سلول‌های پیر زمانی که باید بمیرند نمی‌‌‌‌‌‌‌‌میرند. این سلول‌های اضافه بافتي ناهمگون را که غده یا تومورنام دارد تشکیل مي‌دهند

 

برای اینکه دچار سرطان نشوید این غذاها را بخورید 
هویج نه تنها برای چشم بلکه  حاوی هر دو بتا کاروتن و کاروتنوئید (تصادف ) که به طور مستقیم در برابر جذب مواد سرطان زا از  سلولهای بدن دفاع  می کند . شما می توانید غذا  را خام، یا  در طبخ خورش استفاده کنید  ، و یا در سالاد بکار گیرید  ، این سبزی بسیار متنوع و ارزان است

چای سبز 
چای سبز خاصیت انتی اکسیدان دارد و برای سلامتی بسیار مفید است پس هر روز از این چای بنوشیدتا سلامتی شما تضمین گردد و مانع نشر و تکثیر سلول های سرطانی گردد.


لوبیا قرمز 
این غذا ارزان است و مانع رشد تومور های مغزی میشود و فیبر و پروتئین زیادی دارد .


کاهو 
علاوه بر اینکه به کنترل وزن کمک می کند مانع رشد سلول های سرطانی نیز هست و از رشد این بیماری جلوگیری می کند .


نان سبوس 
این نان کربوهیرات کافی به بدن می دهد .یک مکمل غذایی است و ضد سرطان است.حاوی ویتامین های مختلف است .و برای حفظ متابولیسم خون ضروری است .


در تنظیم سیستم گوارشی و رفع یبوست هیچ ماده ای با قدرت سبوس برابری نمی کند. سبوس موجب رانش مدفوع در طول لوله های روده ی کوچک و بزرگ شده و در عین حال تاثیر فراوانی بر حرکات موجی شکل روده ها دارد.

 

منبع:khabarpu



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : جمعه 24 آبان 1392برچسب:معرفی غذاهای ضد سرطان دهانه رحم, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» مبارزه با سرطان با بروکلی بخارپز
تحقیقات جدید نشان می‌دهد: روش درست آماده کردن کلم بروکلی و سبزیجات در مبارزه با سرطان موثر است.

به گزارش ایسنا، کلم بروکلی و دیگر سبزیجات از این قبیل منبع خوب سولفورافن و انواع خاص فیتوکمیکال هستند که خواص ضد سرطانی چشمگیری دارند. با این وجود تولید سولفورافن در کلم بروکلی نیازمند آنزیم میروسیناس است و در صورت نبود این آنزیم سولفورافن تشکیل نمی‌شود.

الیزابت جفری، محقق این تحقیق در آمریکا با اشاره به یافته‌های حاصل از تحقیقات انجام شده در این مورد اظهار کرد: با مقایسه روش‌های پخت وپز مانند جوشاندن، مایکرویو کردن و بخارپز کردن دریافتیم بخارپز کردن به مدت پنج دقیقه بهترین روش برای حفظ این آنزیم است. مصرف کلم بروکلی پخته همراه با سبزیجات خام حاوی این آنزیم نیز منجر به دریافت سولفورافن می‌شود.

وی در ادامه افزود: خردل، تربچه و دیگر سبزیجات از این قبیل، مانند کلم حاوی این آنزیم هستند که سولفورافن را در خود انباشته می‌کنند. 

نتایج این تحقیق در نشست سالانه انجمن تحقیقاتی سرطان در آمریکا ارائه شده است.
 
 

ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 19 آبان 1392برچسب:مبارزه با سرطان با بروکلی بخارپز, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» بزرگی پروستات به آسانی درمان می‌شود

به گزارش پاکسان نیوز ، این ارولوژیست درباره بزرگی پروستات خوش‌خیم توضیح داد: علت بزرگی پروستات خوش‌خیم، تغییرات هورمونی است که در همه مردان در سنین بالای ۴۰ سال به وجود می‌آید به جز مردانی که به دلایلی هورمون‌های جنسی خود را از دست داده‌اند. مردانی که در عمل جراحی بیضه‌های آنها برداشته شده باشد و یا از ابتدا بیضه فعال نداشته‌اند، از آن‌جا که هورمون جنسی ندارند در نتیجه دچار بزرگی خوش‌خیم پروستات نیز نمی‌شوند.

وی درباره علایم بزرگی پروستات خوش‌خیم گفت: در پی این عارضه، افراد ممکن است دچار مشکلات ادراری شوند مانند تخلیه نشدن ادرار، باریک بودن ادرار و در نهایت بند آمدن ادرار.


دادفرعنوان کرد: افرادی که دچار بزرگی خوش‌خیم پروستات هستد با ظاهر شدن و حتی ظاهر نشدن علایم آن باید به پزشک مراجعه کنند تا آزمایش خون و سونوگرافی انجام شود.

وی درباره درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات گفت: در قدم نخست دارودرمانی انجام می‌شود و در صورتی که دارودرمانی جواب نداد باید جراحی انجام شود.

این اورلوژیست بیان کرد: داروهای درمانی تاثیری بر روی درمان بزرگی خوش خیم پروستات ندارد بلکه بیشتر داروهای شیمیایی نتایج خوبی داشته‌اند و موثر واقع شده‌اند.

وی توصیه کرد: همه مردانی که بالای سن ۴۰ سالگی می‌رسند باید سالی یک بار در صورت ظاهر شدن یا نشدن علایم به پزشک مراجعه کنند تا معاینات لازم بر روی آنها صورت بگیرد.

دادفر افزود: با مراجعه به موقع افراد به پزشک، درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات به آسانی انجام می‌گیرد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : جمعه 17 آبان 1392برچسب:بزرگی پروستات به آسانی درمان می‌شود, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» مصرف خودسرانه دگزامتازون عامل افزایش ابتلا به عفونت

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سمیرا ایرانی، کارشناس واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا با هشدار در خصوص افزایش مصرف کورتون به صورت خودسرانه در جامعه، گفت: گزارش های دریافتی  مصرف این فراورده ها بخصوص دگزامتازون در بسیاری از موارد از جمله سرماخوردگی، درد دندان، سردرد و تب ذکر شده است .

سمیرا ایرانی افزود: با شروع فصل سرما در کشور و افزایش ابتلا به انواع سرماخوردگی با منشا ویروسی یا عفونتهای باکتریایی، حجم استفاده از داروها به خصوص داروهای آنتی بیوتیک یا کاهنده درد و التهاب نیز همزمان سیر صعودی پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از داروهای پر مصرف در سرماخوردگی که به صورت بی رویه مورد استفاده قرار می گیرد داروی دگزامتازون است، تصریح کرد: استفاده مدام از این دارو در دراز مدت باعث افزایش حساسیت بدن به این دارو و عدم دریافت پاسخ درمانی مطلوب در یک دوره منطقی درمانی می شود .

کارشناس واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا افزود: متأسفانه امروزه در باشگاه های پرورش اندام هم به وفور از دگزامتازون استفاده غیر درمانی می شود که دلیل استفاده از آن هم احتباس آب در بدن و ایجاد حالت تورم در اندامهاست.

ایرانی گفت: از جمله عوارض گزارش شده می توان به تهوع ،سرگیجه ،کهیر، تعریق، اختلالات بینایی، ادم، افزایش فشار خون، فلج شل گذرا، تاکی کاردی، تشنج، شوک انافیلاکتیک ،یرقان، درد شکم، خونریزی گوارشی، قرمزی و ادم صورت، پلی اوری، افزایش وزن، توهم، تاخیر در ترمیم زخم ها، پوکی استخوان، افزایش ابتلا به عفونت، عوارض چشمی نظیرکاتاراکت، عوارض گوارشی و عوارض پوستی مانند پتشی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: بنابراین به منظور تجویز و مصرف منطقی دارو باید دگزامتازون تزریقی طبق موارد اندیکاسیون تایید شده در منابع علمی تجویز گردد و از مصرف این فراورده در موارد فوق الذکر جدا اجتناب شود.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:مصرف خودسرانه دگزامتازون عامل افزایش ابتلا به عفونت, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» بیماری قلبی در کمین زنان مبتلا به دیابت

به نقل از پایگاه خبری هلث‌دی نیوز آمریکا، تحقیقات جدید نشان داد که زنان جوان‌تر از 60 سال که به دیابت مبتلا بودند تا چهار برابر بیشتر از  افراد بدون دیابت احتمال دارد که به بیماری عروق کرونر قلب مواجه شوند.

محققان گفتند ما در مقابل زنان زیر 60 سال مبتلا به بیماری قلبی که دیابت نیز دارند،‌ نیاز داریم سخت‌تر کار کنیم.

آنها افزودند که نیاز به غربالگری و پیشگیری در زنان زیر 60 سال مبتلا به بیماری قلبی و دیابت بسیار حائز اهمیت است.

به گفته محققان برای این دسته از زنان لازم است که توصیه‌های رژیم غذایی و ورزش توصیه شود و بهترین راه مدیریت این بیماری است.

نتایج این تحقیقات که در مجله مراقبت از دیابت منتشر شد همچنین نشان داد که دیابت در مردان اثر کمتری بر بیماری قلبی آنها گذاشته است.

به اعتقاد محققان، تفاو‌تهای جنسیتی در خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر و ابتلا به دیابت موثر است.

عواملی مانند ژنتیک و هورمون‌ها ممکن است تفاوت بین مردان و زنان را زمانی که این عوامل بر دیابت و سلامت قلب آنها تأثیر می‌گذارد، شرح دهد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:بیماری قلبی در کمین زنان مبتلا به دیابت, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» همه عشق و علاقه

مادر من فقط یک چشم داشت . من از اون متنفر بودم …اون همیشه مایه خجالت من بود. اون برای امرار معاش خانواده برای معلم ها و بچه مدرسه ای ها غذا میپخت.یک روز اومده بود دم در مدرسه که به من سلام کنه و منو با خود به خونه.ببره .خیلی خجالت کشیدم .آخه اون چطور تونست این کار رو بامن بکنه ؟به روی خودم نیاوردم ، فقط با تنفر بهش یه نگاه کردم وفورا از اونجا دورشدم . روز بعد یکی از همکلاسی ها منو مسخره کرد و گفت هووو ..آخه اون چطور تونست این کار رو بامن بکنه ؟مامان تو فقط یک چشم داره .فقط دلم میخواست یک جوری خودم رو گم و گور کنم . کاش زمین دهن وا میکرد و کاش مادرم یه جوری گم و گور میشد…روز بعد بهش گفتم اگه واقعا میخوای منو شاد و خوشحال کنی چرا نمیمیری ؟ اون هیچ جوابی نداد….حتی یک لحظه هم راجع به حرفی که زدم فکر نکردم ، چون خیلی عصبانی بودم . احساسات اون برای من هیچ اهمیتی نداشت.دلم میخواست از اون خونه برم و دیگه هیچ کاری با اون نداشته باشم .سخت درس خوندم و موفق شدم برای ادامه تحصیل به سنگاپور برم..اونجا ازدواج کردم، واسه خودم خونه خریدم، زن و بچه و زندگی…از زندگی، بچه ها و آسایشی که داشتم خوشحال بودم

تا اینکه یه روز مادرم اومد به دیدن من. اون سالها منو ندیده بود و همینطور نوه ها شو .وقتی ایستاده بود دم در بچه ها به اون خندیدند و من سرش داد کشیدم که چرا خودش رو دعوت کرده که بیاد اینجا، اونم بیخبر؟سرش داد زدم “: چطور جرات کردی بیای به خونه من و بچه ها رو بترسونی؟!” گم شو از اینجا! همین حالا

اون به آرامی جواب داد: ” اوه خیلی معذرت میخوام مثل اینکه آدرس روعوضی اومدم ” و بعد فورا رفت واز نظر ناپدید شد .یک روز یک دعوت نامه اومد در خونه من درسنگاپور برای شرکت درجشن تجدید دیدار دانش آموزان مدرسه ولی من به همسرم به دروغ گفتم که به یک سفر کاری میرم . بعد از مراسم، رفتم به اون کلبه قدیمی خودمون؛ البته فقط از روی کنجکاوی .همسایه ها گفتن که اون مرده. ولی من حتی یک قطره اشک هم نریختم. اونا یک نامه به من دادند که اون ازشون خواسته بود که به من بدن .ای عزیزترین پسر من، من همیشه به فکر تو بوده ام، منو ببخش که به خونت تو سنگاپور اومدم و بچه ها تو ترسوندم خیلی خوشحال شدم وقتی شنیدم داری میآی اینجا. ولی من ممکنه که نتونم از جام بلند شم که بیام تورو ببینم. وقتی داشتی بزرگ میشدی از اینکه دائم باعث خجالت تو شدم خیلی متاسفم .

آخه میدونی … وقتی تو خیلی کوچیک بودی تو یه تصادف یک چشمت رو از دست دادی .به عنوان یک مادر نمیتونستم تحمل کنم و ببینم که تو داری بزرگ میشی با یک چشم.

بنابراین چشم خودم رو دادم به تو .برای من اقتخار بود که پسرم میتونست با اون چشم به جای من دنیای جدید رو بطور کامل ببینه

با همه عشق و علاقه من به تو



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:همه عشق و علاقه, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» مصرف زياد فوليك اسيد خطرناك است

پژوهشگران هشدار دادند: هرچند مصرف فوليك اسيد بسيار مفيد است و مخصوصا براي زنان توصيه مي‌شود اما بايد توجه داشت كه اين ماده هم اثرات مثبت و منفي را باهم دارد. 

تحقيقات نشان مي‌دهد كه فوليت خطر ابتلا به سرطان و نواقص مادرزادي را كاهش مي‌دهد اما محققان آمريكايي هشدار دادند كه اين ماده درعين حال نيز مي‌تواند باعث افزايش رشد تومورهاي پيش سرطاني و سرطاني شود. 

در پژوهش اخير عمرداري محقق آكادمي غير انتفاعي رشد آموزشي در واشنگتن و دكتر جوئل ماسون پژوهشگر دانشگاه توفتر، شرايط پس از مصرف فوليك اسيد بعنوان مكمل را مورد ارزيابي قرار دادند. فوليك اسيد در واقع ويتامين B4 ساخت انسان است. 

آنها دريافتند: اين ويتامين در پيشگيري از نواقص عصبي مادرزادي و نيز سرطان روده و راست روده مفيد است. اما اين دو محقق هشدار دادند در كشورهايي كه آرد سفيد آنها با فوليك اسيد غني سازي مي‌شود مصرف اضافي اين ويتامين در قالب قرص‌هاي مكمل خطرناك است و مي‌تواند عوارض جانبي نامطلوبي را براي بدن در پي داشته باشد. براي مثال در افرادي كه حامل تومورهاي پيش سرطاني هستند افزايش مقدار فوليك اسيد بيش از حد نياز و طبيعي خطر بروز و رشد سرطان را تشديد مي‌كند. 

اين پژوهش در مجله «بازبيني‌هاي تغذيه‌اي» منتشر شده است. 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:مصرف زياد فوليك اسيد خطرناك است, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» با این ویتامین از سرطان در امان بمانید.

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین، ویتامین D در پیشگیری از پوکی استخوان و کاهش روند آن در افراد بالای 50 سال نقش دارد که البته باید در کنار کلسیم مصرف شود. همچنین درپیشگیری از ابتلا به بعضی سرطان ها به خصوص سرطان سینه، ‌دیابت نوع 1 و 2 ،‌بعضی بیماری های خود ایمنی،‌ بیماری های التهابی روده و ناراحتی های قلبی عروقی دخیل است و موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. در مورد تاثیر پیشگیرانه سرطان محققان توصیه می کنند در فصول پاییز و زمستان مکمل ویتامین D3 با دوز 1000 UI ( 25 میکرو گرم) ‌در روز مصرف شود. 
مقدار توصیه شده ویتامین D
مقدار دوز ویتامین D بر اساس مبنای واحد UI اندازه گیری می شود که هر 40 واحد برابر 1 میکروگرم است. نیاز افراد در سنین مختلف متغیر است به طوری از زمان تولد تا یک سالگی 10 میکروگرم،‌ 1 تا 70 سالگی 15 میکروگرم و بالای 70 سالگی 20 میکروگرم است. دریافت ویتامین D فقط برای کسانی که هیپر کلسمی( مقدار بسیار بالای کلسیم در خون)‌ هستند، توصیه نمی شود. همچنین مقدار دوز پیشنهادی هیچ تاثیرسوئی در پی ندارد. 
برای پیشگیری و درمان پوکی استخوان توصیه می شود: 
- افراد زیر 50 سال در شرایط سلامت جسمانی: روزانه 400 تا 1000 UI از مکمل ویتامین D و 1200 میلیگرم کلسیم از منابع غذایی و در صورت نیازمکمل استفاده کنند.
- افراد 50 ساله و بالاتر:‌ روزانه 800 تا 2000 UI   از مکمل ویتامین D تحت نظر پزشک و 1200 میلی گرم کلسیم از منابع غذایی و در صورت نیازمکمل استفاده کنند.
- افراد مبتلا به پوکی استخوان:‌ ‌ روزانه 800 تا 2000 UI  از مکمل ویتامین D تحت نظر پزشک و 1200 میلی گرم کلسیم از منابع غذایی و در صورت نیازمکمل استفاده کنند.
توجه به نکات زیر در مورد مصرف ویتامین D لازم است:
- برای تاثیر مثبت دریافت ویتامین D و کلسیم باید ادامه یابد.
- تشخیص و درمان پوکی استخوان تنها باید با نظر پزشک باشد. 
- می توان مکمل های ویتامین D را در هر ساعتی از روز، قبل،‌بعد و یا حین غذاخوردن مصرف کرد . 
- از آنجا که بدن بیش از 500 میلی گرم کلسیم در روز جذب نمی کند،‌ توصیه می شود مکمل ها با دوز 500 میلی گرم، دو تا سه بار در روز همراه غذا مصرف شود. 
مکمل ها یا نور خورشید
کسانی که در نواحی سردسیر زندگی می کنند و چندان بهره ی از نور خورشید نمی برند برای تامین نیاز روزانه به این ویتامین باید از مکمل های آن استفاده کنند. به علاوه افرادی مانند سالمندان، معلولین،‌ بیماران، نوزادان و... که قادر به بیرون رفتن کافی از منزل نیستند نیز باید مکمل دریافت کنند. قرار گرفتن دست ها تا آرنج و صورت بدون محافظ در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات گرم ( 11 تا 14 بعدازظهر)‌،‌ 3 بار در هفته می تواند نیاز بدن را تامین کند. البته از آنجا که با توجه به نظر متخصصان پوست،‌ اشعه خورشید عوارضی سوء بر پوست دارد هرگز توصیه نمی شود همه بدن و بیشتر از 20 دقیقه در معرض نور خورشید قرار گیرد. 

مصرف طولانی مدت داروهای ضد صرع،‌ ضد تشنج، گلوکوکورتیکوئید، ایدز ممکن است کمبود ویتامین D در پی داشته باشند و لازم است حتما مکمل های آن مصرف شوند. 
منبع:‌www.Passportsante.fr 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:با این ویتامین از سرطان در امان بمانید,, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تغییر ذائقه 70درصد بیماران سرطانی پس از درمان

پژوهشها بر روی بیماران سرطانی نشان می‌دهد: 70 درصد بیماران پس از درمان، احساس متفاوتی نسبت به طعم و مزه غذاها دارند.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه خراسان، محققان موسسه پلی‌تکنیک فرانسه عادات غذایی 160 بیمار سرطانی را مورد بررسی قرار دادند. بر اساس یافته‌های این تحقیق عوارض ناشی از بیماری و فرایند درمان، باعث ایجاد برخی حساسیتها نسبت به مواد غذایی می‌شود. برای مثال در اثر سوزش یا خشکی دهان و خستگی، 67 درصد بیماران گرایش به خوردن غذاهای میکس شده دارند که خوردن آن راحت‌تر است.

به همین دلیل بیماران سرطانی تمایل به خوردن فراورده‌های لبنی، انواع آش، مواد نشاسته‌ای و ماهی دارند و در مقابل از خوردن نمک، گوشت قرمز، سیب‌زمینی سرخ‌شده و سوسیس و کالباس امتناع می‌کنند.

این تحقیق نشان می‌دهد: یکی دیگر از دلایل تغییر ذائقه بیماران سرطانی مزه نامطبوع دهان است. 43 درصد این بیماران از احساس طعم فلز در دهانشان شکایت داشتند. بویژه با خوردن فرآورده‌های گوشتی این احساس تشدید می‌شود.

به گفته محققان، مصرف پنیر همراه گوشت، باعث از بین بردن این طعم نامطبوع می‌شود. همچنین خوردن شکلات و قهوه نیز توصیه نمی‌شود.

پزشکان به بیمارانی که از بی‌مزه بودن غذاها ابراز نارضایتی دارند، توصیه می‌کنند از انواع طعم‌دهنده‌ها مانند شکر، ادویه‌جات، سرکه و آب مرکبات استفاده کنند.

همچنین برای بیمارانی که حالت تهوع دارند، توصیه می‌شود از خوردن غذاهای پرچرب که بوی تندی دارند اجتناب ورزند.

 

خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:تغییر ذائقه 70درصد بیماران سرطانی پس از درمان, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» نشستن طولانی مدت و افزایش خطر ابتلا به پولیپ روده بزرگ در مردان!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد: مردانی که بیش از اندازه می‌نشینند، در معرض خطر پولیپ روده قرار دارند؛ حتی اگر این افراد در طول نشستن وقفه ایجاد کنند و فعالیت‌های تفریحی  پیاده روی و دویدن نرم داشته باشند و یا گلف بازی کنند.

 محققان امریکایی میزان فعالیت 1700 مرد و زن را مورد بررسی قرار دادند. آنان دریافتند سبک زندگی مردان آرام‌تر آنان را در معرض خطر بیشتر پولیپ‌های پیش سرطانی قرار می‌دهد.

مردانی که 11 ساعت یا بیشتر در طول روز نشسته بسر می‌برند، مانند زمان نوشتن و یا خواندن، 45 درصد بیشتر از افرادی که 7 ساعت و یا کمتر می‌نشینند در معرض خطر هستند.

محققان بر اساس یافته‌های تحقیقی انجام شده اعلام کردند: این مورد نشان می‌دهد که عدم فعالیت، عامل خطر پولیپ‌های غیرسرطانی و تومورهای خوش خیم روده بزرگ است که می‌تواند منجر به سرطان کولورکتال شود.

بر اساس این گزارش، عود کردن پولیپ در مردان شایع‌تر از زنان است؛ بخصوص افرادی که فعالیت کمتری دارند.

این تحقیق توسط موسسه ملی بهداشت و موسسه ملی سرطان ایالات متحده انجام شده و در کنفرانس پیشگیری از سرطان ارائه شده است.

کریستین ساردو مولمنتی، سرپرست این تحقیق و متخصص اپیدمیولوژی از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه کلمبیا اظهار کرد: بی تحرکی از عوامل خطر سلامتی است. حتی در میان افرادی که فعالیت جسمانی روزانه دارند، زمان نشستن طولانی مدت مرتبط با مرگ زودرس و ناخوشی است.

اگر چه این تحقیق ارتباط بین بی‌تحرکی و افزایش خطر پولیپ روده را بیان می‌کند، اما رابطه علت و معلولی را ثابت نمی‌کند. هیچ ارتباط حفاظتی بین فعالیت بیشتر و خطر کاهش سرطان روده بزرگ وجود ندارد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه خراسان

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:نشستن طولانی مدت و افزایش خطر ابتلا به پولیپ روده بزرگ در مردان!, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ایروبیک تنها راه برای رفع مشکل حافظه در بیماران مبتلا به ام اس

مطالعات اخیر محققان بنیاد کسلر واقع در ایالت نیوجرسی آمریکا نشان می دهد که مهمترین عامل نجات حافظه در بیماران مبتلا به ام اس، اروبیک (ورزش های هوازی) است.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه ساینس دیلی، ام اس ( مخفف Multiple sclerosis ) یک بیماری خود ایمنی مربوط به سیستم اعصاب است که مغز و نخاع را مورد هدف قرار می دهد. بیماری خود ایمنی به این معناست که سلول های عصبی توسط سیستم ایمنی بدن آسیب می بینند.

هر یک از سلول های عصبی دارای یک غلاف چربی هستند که میلین نامیده می شود. این لایه چربی باعث انتقال پیام های عصبی می شود. در بیماری ام اس، این لایه های عصبی به مرور زمان از بین می روند و انتقال پیام ها مختل می شود.

برخی از علایم اولیه این بیماری شامل ضعف عضلانی و حرکتی، کاهش هماهنگی اعضای مختلف بدن، تاری دید، دوبینی و خواب رفتن مداوم دست و پاست.

در موارد پیشرفته، اختلال در بلع غذا، اختلال در صحبت کردن و از بین رفتن کنترل مثانه هم دیده می شود.

بیماران مبتلا به ام اس در برخی موارد از ضعیف شدن حافظه رنج می برند و هیچ درمان قطعی و دارویی نیز برای رفع آن وجود ندارد.

محققان بنیاد کسلر با انجام مطالعه ای دریافتند که راه حل این مشکل انجام حرکات هوازی است . ورزش باعث افزایش حجم هیپوکامپ مغز که مهمترین بخش مغز است ، می شود و مشکلات مربوط به حافظه را در بیماران مبتلا به ام اس رفع می کند.

ورزش های هوازی رایگان است و به راحتی در دسترس عموم قرار دارد، به علاوه هیچ عارضه جانبی در برندارد.

ورزش های هوازی موجب بهبود عملکردهای شناختی مغز و سرعت انتقال بیماران می شود.

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:ایروبیک تنها راه برای رفع مشکل حافظه در بیماران مبتلا به ام اس, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» 15 خوراکی افزایش دهنده طول عمر
دوست دارید همیشه سالم و تندرست باشید؟ ما در این مقاله 15 خوراکی را که مصرف منظم آن سلامت و تناسب اندام تان را تضمین می‌کند، ذکر کرده ایم. حتی اگر بعضی از آنها را مصرف کنید، تأثیر فراوان شان بر سلامت تان را خواهید دید...  
 

مواد غذایی سالمی که بو دارند


سیر  

سیر به خاطر داشتن ترکیبات آلیسین، خاصیت آنتی بیوتیکی دارد؛ بوی خاص سیر هم به دلیل وجود همین ماده است. علاوه بر این، سیر اثر ضد انعقاد خون، جذب کننده و پایین آورندۀ فشار خون هم دارد. به خاطر وجود فلاونیدهای آنتی اکسیدانی موجود در سیر، این مادۀ غذایی ارزشمند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان های گوارشی، بیماری های قلبی عروقی و کاهش میزان کلسترول خون دارد.....

ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 13 آبان 1392برچسب:15 خوراکی افزایش دهنده طول عمر, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» چشم در چشم سرطان

یکی از محل هایی که کمتر کسی فکر می کند ممکن است سرطانی شود، چشم است. این هفته قصد داریم درباره این نوع سرطان کمتر شناخته شده بحث کنیم.

کره چشم حفره ای استخوانی در جمجمه است که حدود پنج سانتی متر عمق دارد و ساختمان نرم چشم را محافظت می کند.

تومورهای چشم شامل توده هایی است که داخل چشم ایجاد می شوند. البته تومورهای چشم  فقط داخلی نیستند بلکه ممکن است در سطح کره چشم نیز ایجاد شوند که علاوه بر مشکلات دید، موجب جابه جایی کره چشم به طرفین می شوند یا چشم را به سمت بیرون هدایت می کنند.

تومورهای سطح چشم به صورت توده هایی با تغییر رنگ لایه های پوشاننده چشم مشخص می شوند.

تومور ممکن است به صورت تومور اولیه در هر بافتی از چشم ایجاد شود یا ممکن است تومور ثانویه بوده و چشم توسط بافت های مجاور مانند سینوس ها، مغز و حفره بینی یا سایر اندام های دورتر مورد تهاجم قرار گیرد.

بیشتر تومورهای چشمی خوش خیم هستند....


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 13 آبان 1392برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» سوغات حجاج تقلبی ازآب درآمد
 

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ورود یک نوع زعفران تقلبی به بازار کشور خبرداد و گفت: مصرف این نوع زعفران عوارض کبدی و کلیوی در پی دارد.

به گزارش قدس آنلاین ،دکتر رحمت الله افشار بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این زعفران به نام "صفار الزعفران" در بازار موجود است و مصرف آن عوارض سوئی بر بدن دارد.

وی بیان کرد: در تولید این زعفران تقلبی با نام تجاری "صفار الزعفران" از رنگ غیر خوراکی، شیمیایی و غیرمجاز استفاده شده است.

این مسئول بیان داشت: به دلیل قیمت مناسب این محصول، عده‌ای از حجاج در سفر به خانه خدا مقادیری از آن را خریداری کرده و وارد بازار کشور کرده اند.

افشار تصریح کرد: متاسفانه برخی رستوران‌ها با خرید این محصول و استفاده در انواع غذاها، سلامت عده زیادی را به خطر می‌اندازند.

بنا به گزارش مهر، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مصرف این محصول از سوی سازمان غذا و داروی کشور ممنوع اعلام شده و با فروشندگان آن نیز برخورد قانونی خواهد شد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 11 آبان 1392برچسب:سوغات حجاج تقلبی ازآب درآمد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ممنوعیت فروش متادون در داروخانه‌ها
به گزارش بی باک، رسول دیناروند گفت: داروی متادون علاوه بر ترک اعتیاد به عنوان ماده جایگزین و نگهدارنده معتادان برای کاهش درد بیماران مبتلا به سرطان نیز کاربرد دارد.
 
وی افزود: این دارو به هیچ وجه در داروخانه‌ها توزیع نمی‌شود و فقط در برخی مراکز ترک اعتیاد به صورت سهمیه بندی شده، توزیع می‌شود. بمیاران دیگری نیز که با تجویز پزشک برای کاهش درد به این دارو نیاز داشته باشند می‌توانند با مراجعه به معاونتهای دارو یا معاونتهای درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خود این دارو را تهیه کنند.


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 11 آبان 1392برچسب:ممنوعیت فروش متادون در داروخانه‌ها, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» از خرید خیارشور فله‌ای خودداری کنید

گزارش ایسنا ؛ علی اکبر کمالی اردکانی افزود: متاسفانه برخی از تولیدکنندگان اصول بهداشتی را در تهیه خیار شور تخمیری رعایت نمی کنند به عنوان مثال خیارها را بدون شستشو و همراه گل و لای و انواع آلودگی در ظرف می ریزند یا از ظرف کاملا غیر بهداشتی و بعضا ظروفی که قبلا حاوی مواد شیمیایی و خطرناک بوده است بدون هیچگونه شستشو یا از دبه هایی که از مواد بازیافتی تهیه شده است استفاده می کنند یا از نمک های فاقد پروانه ساخت استفاده می کنند و یا اینکه کارگران در فرآیند تولید، اصول بهداشت فردی را رعایت نمی کنند.

وی توصیه کرد: هنگام خرید خیار شور، از خیارشورهای دارای پروانه ساخت یا خیارشورهای تخمیری که دارای مجوز بهداشتی هستند استفاده کنید.


کمالی عنوان کرد: خیار شورهای تخمیری باید دارای برچسبی باشند که حاوی مشخصات کالا شامل مجوز بهداشتی، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و آدرس باشند.

این کارشناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه متذکر شد: افراد توجه داشته باشند موقع خرید خیارشور به ظروف مورد استقاده توجه کرده که از مواد درجه یک ساخته شده باشد. دبه های درجه دو معمولا کدر و غیر سفید رنگ هستند.

وی همچنین توصیه کرد: در زمان خرید توجه شود فروشنده در شرایطی بهداشتی خیار شور را عرضه نماید و در صورتی که محصول کپک زده است یا با دست اقدام به تخلیه آن می کنند از خریداری خودداری کنید.

وی اظهار کرد: از آنجایی که خیار شور درصد نمک بالایی دارند نباید به مقدار زیاد و به طور مداوم مصرف شوند زیرا مصرف زیاد نمک خطر ابتلا به افزایش فشار خون را زیاد می کند.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 11 آبان 1392برچسب:از خرید خیارشور فله‌ای خودداری کنید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عوارض عجیب قرص استامینوفن

 گزارش  آرمان؛ مسکن‌ها و داروهای آنتی‌بیوتیک حساسیت به درد را افزایش می‌دهند و سلول‌های مغزی را دچار واکنش‌های شیمیایی پیچیده می‌کند.بررسی‌ها نشان می‌دهند مصرف آنتی بیوتیک‌ها احتمال بروز بیماری‌های گوارشی را تا ۲۵درصد افزایش داده و باعث کاهش درمان سر درد می‌شود.گفتنی است هنگام بروز سردرد اگر از مسکن استفاده کنید باعث می‌شود تا سردردهای مقاوم و وخیم تری بروز کند و جالب است که بدانید استفاده از مواد و محصولات آرایشی و استفاده از عطر، اسپری و ادکلن باعث بروز سردردهای مقاوم می‌شوند و علاوه بر بیماری‌های پوستی باعث بروز بیماری‌های مغزی نیز خواهد شد.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : جمعه 10 آبان 1392برچسب:عوارض عجیب قرص استامینوفن, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» میوه‌ای خوشمزه‌ایی که باعث دفع سنگ کلیه می‌شود

«اصغر نقشی» در گفت‌وگو با ایسنا ، افزود: خرمالو سرشار از ویتامین آ و بتاکاروتن و دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین‌های ب۱، ب۲، ب۳ و ث است.

وی با توصیه‌ای به مناسب‌ترین زمان برای استفاده از این میوه تشریح کرد: خرمالو بهتر است در زمان پُربودن معده مصرف شود چون اسید معده را زیادتر کرده و به هضم غذا کمک می‌کند.


کارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: آهن موجود در خرمالو عنصر اصلی خونسازی و پتاسیم موجود در آن اشتهاآور و شست‌وشودهنده‌ی کلیه و کبد است.

نقشی یادآور شد: این میوه خوش رنگ و خوش طعم، حاوی مواد معدنی ضروری نظیر کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم است.

وی با اشاره به تاثیر خرمالو در کاهش چربی خون گفت: خرمالو حاوی مقادیر فراوانی پکتین است پکتین، از فیبرهای محلول در آب است و سبب کاهش چربی خون می‌شود.

کارشناس مسوول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به معایب خرمالو یادآور شد: خرمالو حاوی مقادیر اندکی از تانن است که گاهی سبب یبوست می‌شود.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : جمعه 10 آبان 1392برچسب:میوه‌ای خوشمزه‌ایی که باعث دفع سنگ کلیه می‌شود, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» آندوسکوپی بهترین روش برای تشخیص سرطان
عضو هیات مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران نیز در این نشست خبری سرطان را یک بیماری بیولوژی دانست و گفت: اصل این بیماری در بدن بیمار وجود دارد اما باید کاری کرد که این بیماری هرچه سریعتر تشخیص داده شود.
دکتر ˈسیدهاشم سید مهدیˈ افزود: بیماری سرطان وقتی از مراحل ابتدایی خود عبور کند در آن موقع این بیماری در بدن منتشر می شود ضمن این که هرچه درجه بیماری بالاتر رود نتیجه درمان کاهش می یابد و خطر مرگ و میر نیز بیشتر می شود.
وی افزود: متاسفانه اغلب مردم نسبت به آندوسکوپی دید بدی دارند و انجام آن را به سختی قبول می کنند در حالی که این روش یک عامل اصلی در تشخیص سرطان است و ضمن داشتن عارضه اندک، دارای نتایج خیلی خوبی است
همچنین دکتر ˈحاجب مرتاض ˈ بنیانگذار جراحی عمومی در یزد و رییس هشتمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی ایران نیز در این نشست گفت : سرطان ها در تمام شهرستان های کشور وجود دارد اما سرطان ریه در شهرستان یزد در سال های اخیر به نحو چشمگیری روند صعودی داشته است.
وی افزود : در صورتی که سرطان ها زود تشخیص داده شوند 100 درصد قابل درمان هستند،خون ریزی هایی را که در دستگاه گوارش رخ می دهد باید بسیار جدی گرفت و علت آن را به منظور جلوگیری از شیوع سرطان پیگیری کرد.
مرتاض همچنین خاطرنشان کرد: از زمانی که آحاد جامعه نسبت به سلامتی خود حساس شدند خوشبختانه رسیدگی و تشخیص سرطان بهتر شده و نتایج مناسبی را هم در این خصوص شاهد بودیم.
هشتمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران از امروز -چهارشنبه - به مدت سه روز در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران برگزار می شود.
منبع: ایرنا


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:آندوسکوپی بهترین روش برای تشخیص سرطان, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» بیش از 90 درصد درمان سرطان ها با جراحی انجام می شود
رییس انجمن جراحان عمومی ایران گفت : در حال حاضر بیش از 90 درصد درمان سرطان ها با جراحی انجام می شود ضمن این که این قبیل درمان ها به دلیل ضعف سیستم های دفاعی بدن بیماران سرطانی، در برخی اوقات با عوارضی همراه است.
بیش از 90 درصد درمان سرطان ها با جراحی انجام می شود
به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈبهزاد رحمانیˈ روز چهارشنبه در حاشیه برپایی هشتمین کنگره سالانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران در جمع خبرنگاران یادآور شد : در این کنگره عوارض درمان سرطان ها پس از جراحی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد . همچنین در این کنگره مسایل مربوط به درمان سرطان ها با تاکید بر سرطان های شایع تر در کشور ارایه می شود.
وی سرطان سینه را یکی از شایع ترین سرطان ها در میان زنان دانست و گفت:در حال حاضر 25 درصد زنان مبتلا به سرطان سینه هستند یعنی از هر چهار زن ، یک نفر دارای این بیماری است. 
رییس انجمن علمی جراحان عمومی ایران افزود: متاسفانه هزینه یک وره درمانی سرطان سینه با داروی هرسپتین بسیار بالاست . این رقم در سال گذشته حدود 50 میلیون تومان بود که اکنون بسیار افزایش یافته است. با توجه به شرایط اقتصادی کشور و اعمال تحریم ها از سوی کشورهای غربی بسیاری از خانواده ها قادر به پرداخت این هزینه ها نیستند. 
وی تاکید کرد : این در حالی است که سرطان سینه با مراجعه زود بیمار به پزشک و تشخیص به موقع قابل درمان است و لازم نیست که بیمار این هزینه های گزاف را بپردازد .
رحمانی یادآور شد : امروزه آگاهی زنان جامعه نسبت به بیماری سرطان سینه و عوارض آن افزایش یافته است چنان چه تا پنج سال پیش عمل جراحی برداشتن سینه یک عمل پزشکی متعارف بود اما اکنون با توجه به افزایش سطح آگاهی زنان از این بیماری، میزان این نوع عمل جراحی به صورت چشمگیری کاهش یافته است.
وی همچنین سرطان ریه را از جمله سرطان های شایع در کشور دانست و گفت : این نوع سرطان به دلیل مصرف دخانیات در میان زنان و مردان ایرانی شایع است . 
رحمانی اظهار داشت: متاسفانه در ایران آمار دقیق از بیماران مبتلا به سرطان وجود ندارد .با این وجود آمارهای موجود در کشور از آمارهای جهانی تبعیت می کند و براین اساس در حال حاضر سرطان های ریه ، سینه ، پوست و گوارش از شایع ترین سرطان ها در کشور هستندو پیشقراول سرطان ها به لحاظ مرگ و میر، سرطان ریه است.


نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:بیش از 90 درصد درمان سرطان ها با جراحی انجام می شود, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» مراحل سرطان پستان با عکس

با آگاهی ازمیزان یا مرحله سرطان پستان، پزشک تا اندازه‌ای از پیش آگهی، یعنی از نتیجه احتمالی بیماری، مطلع می‌شود، و این آگاهی در کمک به او برای اتخاذ تصمیمات مربوط به درمان مفید می‌باشد.
پزشک از طریق معاینه نمودن نمونه بافتی که در طول برداشت پستان یا توده‌برداری از پستان و از غدد لنفاوی زیر بغل گرفته شده است، مرحله سرطان پستان را تعیین می‌کند.
اندازه سرطان، و اینکه آیا سرطان به فراتر از پستان گسترش یافته است، در تعیین مرحله سرطان منظور می‌شود. پزشک این اطلاعات را به‌کار می‌گیرد و برای توصیف مرحله سرطان پستان از اعداد 1 تا 4 استفاده می‌نماید. 

یکی از اطلاعاتی که در تعیین مرحله سرطان پستان مفید واقع می‌شود اندازه تومور موجود در پستان است. پزشکان تومور را بر حسب سانتی‌متر (cm) اندازه می‌گیرند. برای مجسم نمودن اندازه سرطان، در نظر گرفتن چیز‌های معمولی مفید می‌باشد. به‌عنوان مثال، ممکن است اندازه تومورهای مراحل اولیه از 2 سانتی‌متر بیش‌تر نباشد (که این تقریباً اندازه یک نخود یا یک بادام مغز کرده یا از پوست در آورده است)....

در ادامه مطلب...


ادامه مطلب ...
نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:مراحل سرطان پستان, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عارضه کبد چرب حاصل سیگار و غذاهای پرچربی

هران -عضو انجمن بین المللی تحقیقات تنباکو و سیگار گفت: پژوهش های اخیر نشان می دهد که نیکوتین موجود در سیگار همراه با رژیم غذایی پرچرب موجب رسوب دانه های کوچک چربی در کبد و افزایش تری گلیسیرید ذخیره شده کبدی می شود.

دکتر ˈنصیر دهقان ˈدر گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود :استعمال سیگار بر روی ارگان های حیاتی بدن اثرات زیانباری بر جای می گذارد و می تواند زمینه ساز بیماری های جسمی و روحی متعددی نیز شود .

کبد از مهم ترین اعضای بدن است که عملکرد سم زدایی و پاکسازی را بر عهده دارد .

دهقان گفت: کبد چرب نوعی التهاب و نارسایی مزمن کبدی است که در اثر رسوب مزمن چربی در کبد به وجود می آید. کبد چرب غیر الکلی در جامعه ما شیوع نسبی دارد و عوامل مساعد کننده متعددی در این زمینه دخیل هستند که مهمترین آن اضافه وزن و مصرف رژیم غذایی پر چرب است .

وی همچنین ادامه داد: از دیگر عوامل زمینه ساز کبد چرب می توان به دیابت، مصرف بیش از حد کافئین و سیگار اشاره کرد.

عضو انجمن بین المللی تحقیقات تنباکو و سیگار گفت: استعمال سیگار سبب ایجاد بار اضافی برای عملکرد سم زدایی کبد می شود که همین امر می تواند زمینه ساز ایجاد التهاب و کبد چرب شود.

وی اضافه کرد : استفاده از نیکوتین و سایر محصولات دخانی حاوی تنباکو موجب آزاد شدن واسطه های عصبی کاتکول آمین ها درخون می شود که این مسئله خود نیز موجب آزاد شدن چربی از سلول های چربی به جریان خون و گرفتگی عروق (آترواسکلروزیس) می شود. درواقع پیامد این امر ایجاد کبد چرب است.

وی افزود: سیگار با تاثیری که برروی گیرنده های انسولین بر روی سلولها می گذارد موجب بالا رفتن مقاومت سلول های بدن به انسولین شده و افزایش قند خون را در پی دارد و این بیماری تاثیر مستقیمی بر ایجاد کبد چرب دارد.

وی ترک سیگار را یکی از عوامل موثر در بهبود کبد چرب دانست و یاد آور شد: ترک سیگار مستلزم یادگیری و کسب مهارت های مقابله با شرایط یا حالات روحی خاصی است که فرد را به سمت سیگار سوق می دهد. در این روند فرد باید مهارت های حل مسأله، کنترل هیجان منفی، حل تعارض و قاطعیت را کسب کند

 

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:عارضه کبد چرب حاصل سیگار و غذاهای پرچربی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» کشف ژنی که خطر سرطان پستان را به شدت افزایش می‌دهد

 

یک تیم بین المللی از محققان به سرپرستی محققان دانشگاه ملبورن موفق به شناسایی جهش های نادر در ژن RINT1 شده اند که خطر ابتلا به سرطان پستان و دیگر سرطان ها را بشدت افزایش می دهد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جهش در ژن RINT1 بسیار نادر است، اما به نظر می رسد که سایر ژن های مستعد ابتلا به سرطان سینه که تاکنون ناشناخته مانده‌اند، دارای خواص مشابهی باشند.

جهش های ژنتیکی نادر در این ژن در سه خانواده از مجموع 49 خانواده با سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان پستان شناسایی شد.

سپس محققان ارتباط بین جهش های RINT1 و خطر ابتلا به سرطان پستان را مورد ارزیابی قرار دادند که این مسأله منجر به شناسایی حاملان 23 ژن در نمونه‌های گرفته شده از یک هزار و 313 زن با نشانه های اولیه سرطان و شش ژن در یک هزار و 123 نمونه غیر مبتلا به سرطان شد.

بر این اساس، ارتباط معناداری بین جهش ها در ژن RINT1 و افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان با سابقه خانوادگی وجود دارد.

پروفسور «ملیسا ساوتی» از محققان دپارتمان پاتولوژی دانشگاه ملبورن تأکید می‌کند: در حال حاضر تنها 35 درصد از خطر سابقه ژنتیکی ابتلا به سرطان پستان شناسایی شده اند و کشف این ژن جدید کمک بزرگی برای زنان دارای چند مورد سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان پستان محسوب می‌شود.

در ادامه تحقیقات، 684 زن مبتلا به سرطان با سابقه خانوادگی برای بررسی جهش‌های RINT1 و شش خانواده حامل جهش‌های ژن RINT1 مورد ارزیابی قرار می گیرند.

 

منبع:خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران - ايرنا



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:کشف ژنی که خطر سرطان پستان را به شدت افزایش می‌دهد, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تاثیر یک داروی شیمی‌درمانی بر افزایش طول عمر بیماران سرطانی

داروغذا: «نیلوفر آزاد» از متخصصان مرکز سرطان جان هاپکینز در بالتیمور در این رابطه اظهار داشت: نتایج این مطالعه نشان‌دهنده فوائد درمان با داروی «جمسیتابین» در مقایسه با عدم استفاده از آن است. همچنین اخیرا این پرسش مطرح شده که چه نوع شیوه درمانی برای این بیماران موثرتر است.

آزاد همچنین خاطر نشان ساخت: اکنون ترکیب‌های دارویی دیگری وجود دارند که ما به دنبال کمک گرفتن از آنها برای بیماران سرطانی هستیم. همچنین شیوه‌های درمانی جدید دیگری وجود دارند که ناشناخته هستند. به طور مثال، طبق یافته‌های محققان ژاپنی استفاده از نوعی داروی آزمایشگاهی علاوه بر داروی جمسیتابین به افزایش طول عمر مبتلایان به سرطان کمک می‌کند. اما با وجود این پیشرفت‌ها، تصویر کلی به جا مانده از سرطان پانکراس همچنان تیره است.


وی افزود: سرطان پانکراس جزو سرطان‌هایی است که شانس درمان آن اغلب پایین است و پنجم سرطان کشنده در جهان محسوب می‌شود با وجود اینکه نرخ ابتلا به آن در مقایسه با سایر سرطان‌های شایع‌تر به مراتب کمتر است. آنچه که واقعا ضرورت دارد پیدا کردن روشی برای تشخیص زودهنگام سرطان پانکراس است تا بتوان میزان مرگ و میز ناشی از آن را پایین آورد.

در این مطالعه، اطلاعات جمع‌آوری شده از 354 بیمار مبتلا به سرطان پانکراس که تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند مورد بررسی قرار گرفت.

تعدادی از این بیماران طی مدت شش ماه تحت درمان با داروی جمسیتابین قرار گرفته و گروهی دیگر تنها تحت معاینه پزشک بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث‌دی‌نیوز، در پایان این مطالعه محققان تفاوت چشمگیری را در میزان طول عمر این دو گروه مشاهده کردند به طوری که این رقم برای بیماران مصرف‌کننده داروی جمسیتابین به طور متوسط 22.8 ماه و برای گروه دیگر 20.2 ماه بوده است.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:تاثیر یک داروی شیمی‌درمانی بر افزایش طول عمر بیماران سرطانی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» “گلودردهای چرکی” را جدی بگیرید

حجت مرتضائیان ،فلوشیپ و فوق تخصص قلب کودکان در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: “رماتیسم قلبی” یا تب رماتیسمی به درگیری ساختمان قلبی به دنبال عفونت های سیستمیک که به طور شایع به دنبال گلو دردهای چرکی بروز می کند گفته می شود.
وی افزود: تب رماتیسمی در ابتدا با تب، گلودرد، درد در ناحیه شکم، بی اشتهایی، استفراغ و بی حالی فرد شروع می شود به دنبال بروز این علائم در صورت درمان به موقع گلودرد چرکی با مراجعه زود هنگام به پزشک و تجویز آنتی بیوتیک تزریقی یا خوراکی این بیماری درمان می شود.
به گزارش پاکسان نیوز ،  عضو هیئت علمی مرکز قلب و عروق شهید رجایی در ادامه تصریح کرد: درصورت عدم مراجعه به موقع و ادامه علائم احتمال سرایت عفونت های ناشی از گلو درد چرکی به سایر ارگانهای بدن وجود دارد که با بروز علائمی نظیر دردهای مفصلی، مفاصل بزرگ زانو و آرنج را به طور شایعتر درگیر می کند به طوری که پس از بهبودی موقت درد یک مفصل شاهد درگیری مفصل دیگر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه درد مفصلی آنقدر شدید است که فرد قادر به حرکت نخواهد بود تصریح کرد:
در ادامه این درگیری ممکن است درد به عضلات و دریچه های قلبی نیز سرایت کند. به دنبال درگیری دریچه میترال و دریچه آئورت که به صورت زودرس پس از شروع علائم گلودردهای چرکی ظاهر می شود عملاً به صورت نارسایی دریچه ی قلبی و درگیری عضلات آن شاهد نارسایی قلبی در فرد خواهیم بود.
وی افزود: نارسایی قلبی که به نام تب رماتیسمی شناخته می شود به صورت خستگی زودرس فعالیتی، تنگی نفس، اختلال در ضربان قلب، خستگی مزمن و تجمع مایع در اطراف قلب و در نهایت در ریه بروز می کند.
مرتضائیان با اشاره به اینکه درصورت درمان به موقع نارسایی قلبی و به دنبال تب رماتیسمی فرد قادر به ادامه حیات خواهد بود خاطر نشان کرد: فرد در ادامه زندگی شاهد نواقص باقی مانده جدی قلبی خصوصاً در دریچه های قلبی خواهد بود که درگیری دریچه های قلبی در ادامه حیاتع بیمار با دو تابلوی نارسایی و یا تنگی شدید دریچه ها که منجر به اختلال عملکرد دریچه ای و قلبی خواهد بود موجب بروز ضایعات جبران ناپذیری در زندگی و فعالیت های روزمره فرد خواهد شد.
وی افزود: والدین کودکان سنین ۵ تا ۱۵ سال مبتلا به گلودردهای چرکی باید با مراجعه زود هنگام به پزشک در پیشگیری و درمان تب رماتیسمی کمک شایانی کنند و از سرایت این به همکلاسی ها جلوگیری شود.
این فوق تخصص قلب کودکان با اشاره به اینکه با اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما، مجلات پزشکی، وخبرگذاری های دیگر در درمان به موقع گلودردهای چرکی موثر است در پایان گفت: امروزه آمار درستی از تعداد مبتلایان به تب رماتیسمی به دنبال گلودردهای چرکی در دسترس نیست اما خوشبختانه باتوجه دقیق والدین و پزشکان این بیماری از فرم شایع و اپیدمیک به فرم بسیار نادر تبدیل شده و کمتر شاهد بروز آن هستیم.

 

منبع:shahrekhabar



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:“گلودردهای چرکی” را جدی بگیرید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» چگونه از سرطان کبد پیشگیری کنیم؟

واحد مرکزی خبر: محققان علوم پزشکی در نشست انجمن بیماری های گوارشی آمریکا اعلام کردند مصرف قهوه به کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد کمک می کند.

دکتر «کارلو لاوچیا» و همکارانش در بخش اپیدمیولوژی موسسه «تحقیقات  فارماکولوژی» در میلان ایتالیا می گویند بررسی آنان نشان می دهد سلامت انسان به طور جدی به سلامت کبد او وابسته است. محققان می گویند جلوگیری از ابتلا به سرطان با مصرف قهوه ، به خصوص به تاثیر بازدارنده قهوه در برابر ابتلا به دیابت مربوط می شود.

دانشمندان با مطالعه سه هزار و 153 نفر بین سال های 1996 تا 2012 به مطالعه ارتباط سرطان با مصرف قهوه پرداختند و دریافتند کسانی که قهوه مصرف می کنند کمتر از دیگران به سرطان کبد مبتلا می شوند.

سرطان کبد، ششمین سرطان شایع در جهان است و شایع ترین علت مرگ ناشی از  سرطان را نیز شامل می شود. هنگامی که سلول ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می دهند  این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت های سالم می شود و در نهایت، سرطان ایجاد خواهد شد.

شایعترین نوع سرطان کبد سرطان موسوم به «اچ سی سی» است که 90 درصد از همه سرطان های کبد را شامل می شود.

عفونت با ویروس های «هپاتیت بی و سی» همچنان عامل اصلی ابتلا به سرطان کبد محسوب می شود و دیگر مواردی که خطر ابتلا به سرطان کبد را بالا می برند عبارتند از مصرف الکل، دخانیات، چاقی و دیابت.



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:چگونه از سرطان کبد پیشگیری کنیم؟, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» کلسترول خون شما چند است؟
کلسترول خون به دو صورت است:

کلسترول بد یا LDL
اگر میزان کلسترول بد خون یا LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم) در خون افزایش یابد، این کلسترول در دیواره رگ های خونی رسوب کرده و منجر به تنگ شدن و انسداد عروق می شود. این وضعیت می تواند انعطاف پذیری رگ ها را کم کرده و منجر به سخت شدن دیواره سرخرگ ها، تصلب شرایین، ایجاد لخته و در نهایت حمله قلبیو سکته شود.

کلسترول خوب یا HDL
کلسترول خوب یا HDL (لیپوپروتئین با چگالی زیاد) بر خلاف LDL مانع بروز حمله قلبی می شود. کاهش این کلسترول در خون می تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. این نوع کلسترول با پیشگیری از رسوب LDL، از انسداد رگ ها جلوگیری می کند.

افزايش كلسترول خوب یا HDL برخلاف كلسترول بد یا LDL يك مزیت محسوب می شود. در حقیقت نکته مهم در مورد چربی های خون، نسبت HDL  بهLDL  است و  از آنجایی که افزايش  HDL  باعث بهبود اين نسبت می شود، خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد.

تحقيقات  انجام شده در ژاپن نشان داد كه ورزش از جمله پياده روی، دوچرخه سواری يا شنا حداقل 2 بار در هفته به مدت 1 ساعت يا 4 بار در هفته به مدت 0.5 ساعت می تواند باعث افزايش HDL (كلسترول خوب خون) شود.

در اين مطالعه بيش از 1400 زن و مرد مورد بررسي قرار گرفتند. افراد به 3 گروه مختلف تقسيم شدند، گروهی كه طی هفته 3 يا 4 بار بين 0.5 تا 1 ساعت ورزش های مختلف هوازی انجام می دادند، گروهی كه ميزان ورزش هفتگی آنها كمتر از 1 ساعت بود و گروهی كه تقريباً هيچ ورزش و فعایت بدنی انجام نمی دادند. پس از 8 تا 12 هفته مشخص شد در افرادی كه ورزش منظم و مداوم انجام می دادند، افزايش نسبي HDL  در خون قابل ملاحظه بود و در دو گروه ديگر اين تغيير مشاهده نشد. 

متخصصان معتقدند ورزش كردن حتی اگر فقط در اوقات بیکاری و فراغت افراد باشد، مثلا پیاده روی روزانه به مدت 15 دقيقه، يا به مدت 30 دقيقه 3 تا 4 بار در هفته می تواند تاثيرات بسيار مثبتی روی سلامتی افراد داشته باشد  و از بیماری های قلبی- عروقی پیشگیری نماید. برای رسیدن به این هدف، علاوه بر ورزش، پیروی از یک رژیم غذایی سالم نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:کلسترول خون شما چند است؟, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» کیوی را با پوست نخورید

یک کارشناس تغذیه معتقد است: مصرف کیوی با پوست برای دستگاه گوارش مناسب نیست و می‌تواند ورم معده را به همراه داشته باشد.

کیوی یکی از مهمترین میوه‌هایی است که در فصل پاییز در دسترس است و به دلیل محتوای بالای ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

وی استحکام لثه و کاهش کلسترول، اسید اوریک و تری‌گلیسیرید را از دیگر اثرات مصرف کیوی دانست.

 

این کارشناس تغذیه با اشاره به وجود آنزیم‌هایی برای هضم غذا و پروتئین در کیوی، خاطرنشان کرد: اگر کیوی بعد از غذا مصرف شود می‌تواند به هضم غذا کمک کند.
آنتی اکسیدان موجود در کیوی می تواند از انواع سرطان ها خصوصا سرطان دستگاه گوارش پیشگیری نماید.

 

وی در خصوص دانه‌های سیاه موجود در کیوی گفت: این دانه‌ها به دلیل فیبر بسیار بالایی که دارند برای افرادی که دچار یبوست هستند نقش ملین دارد و استفاده از آن قبل از خواب می تواند به حرکات دودی دستگاه گوارش کمک کند.

 

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه مصرف دو عدد کیوی متوسط در روز معادل یک واحد میوه با 60 کالری انرژی است، ادامه داد: البته مصرف زیاد از حد کیوی می‌تواند برای دستگاه گوارش مشکلاتی ایجاد کند.
شیرمستی با تاکید بر اینکه مصرف کیوی برای کودکان زیر یکسال توصیه نمی‌شود، افزود: این میوه ممکن است حساسیت زا باشد.


وی تصریح کرد: در تب سنتی کیوی میوه‌ای صفرابر است و به همین دلیل مصرف زیاد آن برای افرادی که سنگ صفرا دارند توصیه نمی‌شود.
این کارشناس تغذیه در خصوص افرادی که کیوی را با پوست مصرف می کنند، گفت: مصرف کیوی با پوست برای دستگاه گوارش مناسب نیست و اگرچه توصیه می شود اکثر میوه‌ها با پوست مصرف شوند، اما این برای میوه‌هایی است که پوست نازک و نرم دارند

- منبع: irdr1.blogfa.com



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:کیوی را با پوست نخورید, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» حرکتی برای کم شدن اشتها

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد، بازی كردن با فک و صورت، ماساژ صورت، دهان و دندان باعث كم شدن اشتها می شود این خیلی جالب است. حركت دادن فك  و صورت و ضربه زدن به گونه ها و عضلات صورت باعث لاغری می شود. 

 بررسی ها نشان می دهند، یكی از روش های كم كردن اشتها تحریك سلول های عصبی در فك و صورت است،
 
زیرا مغز و سلول های عصبی صورت اصلی ترین مراكز كنترل اشتها محسوب می شوند از این رو با كنترل آن می توان اشتها را به طرز فوق العاده ای كنترل كرد. گفتنی است، با ورزش دادن صورت و ماساژ پیشانی، گونه ها و بینی، سلول های صورت به آرامش می رسند و جریان خون در آن ها كنترل شده، از این رو اشتها كم می شود. 
 
نتایج مطالعات همچنین نشان می دهد، باز و بسته كردن دهان به مدت 10 دقیقه در طول روز باعث از یاد رفتن گرسنگی می شود و افراد تا مدت زمانی در طول روز میل به غذا خوردن را از دست می دهند.

منبع:قم فردا



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : شنبه 4 آبان 1392برچسب:حرکتی برای کم شدن اشتها, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» همه چیز درباره ایماتینیب 100 میلی گرم

ايماتينيب

دسته دارويي: آنتي نئوپلاستيك

ويژگي ها و اثرات:
 ايماتينيب مهار كننده پروتئين تيروزين كيناز مي باشد. ايماتينيب عملكرد غير طبيعي پروتئين Bcr-Abl تيروزين كيناز را كه بعلت اشكال در كروموزوم فيلادلفيا دربيماري CML ايجاد مي‌شود مهار مي‌نمايد. ايماتينيب همچنين پروليفراسيون و مرگ سلولي ايجاد شده بوسيله اين پروتئين را مهار مي‌كند.

فارماکوکينتيک:
ايماتينيب بعد از مصرف خوراكي به خوبي جذب شده و اتصال پروتئيني بالايي دارد و اغلب با آلبومين باند مي شود. ايماتينيب داراي متابوليسم كبدي است و توسط آنزيم سيتوكروم P450 به متابوليت اصلي خود) مشتقات demethylated piperazine  N-) متابوليزه مي‌گردد. نيمه عمر ايماتينيب 18 ساعت و نيمه عمر متابوليت هاي آن 40 ساعت مي‌باشد. زمان رسيدن به حداكثر غلظت پلاسمايي اين دارو 2 تا 4 ساعت مي باشد. دفع اين دارو بيشتر از طريق مدفوع(68%) بوده و تنها 13% از طريق كليه دفع مي گردد.


موارد مصرف:
• ALL: بعنوان بخشي از شيمي درماني تركيبي در درمان ALL با كروموزوم فيلادلفيا كه تازه تشخيص داده شده استفاده مي گردد.
• CML :  در درمان مراحل Blast crisis ، فازAccelerated و يا فازكرونيك CML بعد از شكست درمان با اينتر فرون آلفا
• CML : در درمان فازكرونيك CML در افراد بالغي كه تازه تشخيص داده شده اند. 
•CML : در درمان كودكان مبتلا به  CMLبا كروموزوم فيلادلفيا در فاز كرونيك بيماري كه بيماري آنها بعد از پيوند مغز استخوان مجددا عود نموده و يا به درمان با اينترفرون آلفا مقاوم مي باشند.
• GISTs: در درمانGISTs  متاستاتيك استفاده مي گردد.

مقدار و نحوه تجويز:
- در فاز Accelerated ياBlast crisis درCML ميزان دوز مصرفي 600 ميليگرم يكبار در روز همراه با غذا و مقدار زيادي آب مي باشد. در غياب عوارض جانبي دوز مصرفي تا 800 ميليگرم در روز (400 ميلي‌گرم دو بار در روز )مي تواند افزايش يابد.
- در فاز كرونيك CML ميزان دوز مصرفي 400 ميليگرم يكبار در روز همراه با غذا و مقدار زيادي آب مي باشد.  در صورت عدم ايجاد عوارض جانبي شديد و نوتروپني غير وابسته به لوكمي دوز مصرفي تا 600 ميليگرم در روز مي تواند افزايش يابد.
-در GISTs دوز مصرفي 400 ميليگرم در روز مي باشد كه مي تواند تا 600 ميليگرم نيز افزايش يابد.

دوز مصرفي در كودكان: 
- در فاز كرونيك CML در كودكاني كه عود مجدد بعد از پيوند مغز استخوان داشته اند و يا مقاوم به درمان با اينترفرون هستند با دوز mg/m2  260 در روز استفاده مي گردد. دوز مصرفي تا  mg/m2 340 در روز مي تواند افزايش يابد.

موارد منع مصرف:
- حساسيت به ايماتينيب
- بارداري و شير دهي

موارد احتياط:
- كم خوني، لوكوپني، نوتروپني، ترومبوسيتوپني، تضعيف مغز استخوان
- دربيماراني كه قبلا داروي سيتوتوكسيك مصرف مي كر ده اند ويا راديوتراپي شده اند بايد با احتياط مصرف گردد.
- بيماري اخير آبله مرغان يا زونا
- اختلال عملكرد كبدي
- عفونت

بارداري و  شيردهي:
ايماتينيب در دوران بارداري در ردهD  قرار دارد. بنابراين مصرف آن در بارداري ممنوع مي باشد. بعلت احتمال ترشح دارو در شير مادر، در طول دوره درمان، شير دهي نبايد صورت گيرد.

عوارض جانبي:
احتباس مايع به شكل افيوژن پلور ،آسيت، ادم ريه و افزايش وزن سريع در 8-2% بيماراني كه براي درمان CMLايماتينيب دريافت مي‌كنند ديده مي شود. آنمي، ادم، خونريزي، نوتروپني، ترومبوسيتوپني(انسيدانيس بالاي 25%)، تنگي نفس، هايپوكالمي، آنفلوانزا، پتشي، پنوموني و عفونت مجاري تنفسي فوقاني(25-10%)، خونريزي مغزي و خونريزي معده

تداخلات دارويي:
•استامينوفن: مصرف همزمان با ايماتينيب سطح خوني سيستميك استامينوفن را افزايش مي دهد.
• داروهاي ايجادكننده ديسكرازي خوني: نوتروپني و ترومبوسيتوپني ايجاد شده با ايماتينيب در صورت مصرف همزمان با اين داروها افزايش مي‌يابد و بر اساس شمارش سلولهاي خوني تعديل دوز ايماتينيب بايد انجام گيرد.
• تضعيف كننده هاي مغز استخوان يا راديوتراپي:
هنگامي كه چند تضعيف كننده مغز استخوان از جمله راديوتراپي بطور همزمان استفاده مي گردد بايد كاهش دوز مصرفي داروي ايماتينيب را درنظرداشت.
•القا كننده هاي آنزيم سيتوكروم  P450:
ازجمله كاربامازپين، دگزامتازون، فنوباربيتال، فني تويين و ريفامپيسين كه باعث افزايش متابوليسم ايماتينيب و كاهش غلظت پلاسمايي آن مي‌گردند.
• مهار كننده هاي آنزيم سيتوكروم  P450:
كلاريترومايسين، اريترومايسين، آب گريپ فروت و كتوكونازول كه باعث كاهش متابوليسم ايماتينيب و افزايش غلظت پلاسمايي آن مي‌گردند. 
• سوبستراي آنزيم سيتوكروم P450 :
از جمله بتا بلاكرها، سيكلوفسفاميد، مورفين، اكسي كودون و سروتونين. ايماتينيب غلظت پلاسمايي اين داروها را افزايش مي دهد.
سيكلوسپورين، سيمواستاتين، واكسنهاي كشته شده ويروسي و واكسنهاي زنده ويروسي، وارفارين

بسته بندي:
قرص هاي 100 ميلي گرمي، بسته 30 عددي

 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 2 آبان 1392برچسب:همه چیز درباره ایماتینیب 100 میلی گرم, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تدبیر درست
در یک شرکت بزرگ ژاپنی که تولید وسایل آرایشی را برعهده داشت یک مورد به یاد ماندنی اتفاق افتاد

شکایتی از سوی یکی مشتریان به کمپانی رسید . او  اظهار داشته  بود  که  هنگام  خرید  یک بسته صابون  متوجه شده بود که  آن قوطی خالی است.

بلافاصله  با تاکید و پیگیریهای مدیریت ارشد  کارخانه  این مشکل  بررسی ،  و دستور صادر شد که خط بسته بندی اصلاح گردد و قسمت فنی  و مهندسی نیز تدابیر لازمه را جهت پیشگیری از تکرار چنین مسئله ای اتخاذ نماید  .  

مهندسین نیز دست به کار شده و راه حل پیشنهادی خود را چنین ارائه دادند:....  پایش ( مونیتورینگ )  خط بسته بندی با اشعه ایکس

بزودی سیستم مذکور خریداری شده و با تلاش شبانه روزی گروه مهندسین ،‌ دستگاه تولید اشعه ایکس و مانیتورهائی با رزولوشن بالا نصب شده  و خط مذبور تجهیز گردید.

سپس دو نفر اپراتور نیز جهت کنترل دائمی پشت آن دستگاهها به کار گمارده شدند  تا از عبور احتمالی قوطیهای خالی جلوگیری نمایند.  

نکته جالب توجه در این بود که درست همزمان با این ماجرا ،  مشکلی مشابه  نیز در یکی از کارگاههای کوچک تولیدی پیش آمده بود اما آنجا  یک کارمند معمولی و غیر متخصص آنرا به شیوه ای بسیار ساده تر و کم خرجتر حل کرد :  

تعبیه یک دستگاه پنکه در مسیر خط  بسته بندی تا قوطی خالی را باد ببرد !!! 



نويسنده : فرانک رجبی دوست | تاريخ : پنج شنبه 2 آبان 1392برچسب:تدبیر درست , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
لرزش یکی از علائم ابتلا به بیماری پارکینسون است
با شیمی درمانی خداحافظی کنید + میوه جایگزین با قدرت ده هزار برابری
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: وزوز گوش می‌تواند نشانه یک بیماری جدی مانند بیماری قلبی، دیابت و ... باشد.
سرطان معده خطرناک اما درمان پذیر در مراحل اولیه
در فصل زمستان نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد. در این فصل، سرما باعث ایجاد التهاب مفصل و درد می‌شود
موسیر چه خواصی دارد؟
کندن پوست این میوه یک اشتباه بزرگ است
نوشیدنی‌های داغ یکی از عوامل اصلی در ابتلا به سرطان گوارش هستند.
بازبینی نتایج مطالعات انجام شده در مورد ماده معدنی "روی
کدام بیماری‌ها در «مردان» بیشتر از زنان است؟
10 خطر خوردن بستنی که نمی‌دانستیم!
۱۴ خاصیت اعجاب‌انگیز سیر خام
هیچ داروی لاغری در دنیا تولید نشده است
بالاخره سیب را با پوست بخوریم یا بدون پوست ؟
از طریق برخی از نشانه ها به احتمال بروز برخی بیماری ها پی برد
چه غذاهایی سرماخوردگی‌ را بدتر می‌کند ؟
پرفروش‌ترین داروهای ایران
دردهای شکمی که باید جدی بگیریم
استفاده از ماکروویو در ژاپن جرم است؛ چرا؟